- 2024 Posilování kapacity a transfer znalostí na VŠ pro rozvoj postižených oblastí Ukrajiny
- 2024 Zkvalitnění a podpora pregraduální přípravy učitelů a učitelek pro výuku na technických SOŠ a SOU
- 2024 Evropský projekt pro DLT financování digitalizace SME pro překonání krize
- 2023 Transfer zkušeností z plánování rozvoje a obnovy měst do Moldavska
- 2019 – 2021 Erasmus: Interdisciplinary collaborative approaches to learning andteaching (InCollab), řešitel: PhDr. M. Hřebačková. Číslo projektu: 2019-1-CZ01-KA203-061163. Mezinárodní projekt realizovaný ve spolupráci s dalšími evropskými univerzitami ve Španělsku, Portugalsku a Maďarsku se zabývá rozvojem a implementací moderních výukových metod a strategií, které podporují efektivní propojování odborného obsahu s tzv. „kompetencemi pro 21 století“. Soubor těchto kompetencí zahrnuje např. schopnost adekvátně reagovat v měnícím se digitálním prostředí, komunikativní a interkulturní dovednosti, informační a mediální gramotnost, schopnost spolupráce a kritického myšlení. Cílem projektu je obohatit a modernizovat vzdělávání ve vysokoškolském sektoru v éře globalizace a zvýšit tak uplatnitelnost a úspěšnost absolventů na mezinárodním trhu práce
- 2015 – 2017 Erasmus+Strategic Partnership in Higher Education: Intercultural Communicative Competence – A Competitive Advantage for Global Employment (ICCAGE) Mezinárodní projekt ve spolupráci se třemi ekonomicky zaměřenými vysokými školami v Portugalsku, Španělsku a Maďarsku se zabývá zvyšováním interkulturních komunikativních kompetencí v cizím jazyce, jejichž potřeba na současném globalizujícím se trhu práce narůstá. Cílem projektu je obohatit a modernizovat obsah a metodiku výuky, začlenit do jazykového kurikula nová témata týkající se interkulturní diverzity, kulturních hodnot, komunikačních bariér a stereotypů a s využitím IT platforem a telekolaborace podporovat mezinárodní spolupráci pracovních studentských týmů. Více o projektu najdete zde.
- 2015 Podpora nadaných studentů v bakalářských programech, hlavní řešitel: Mgr. Hana Pavelková, Ph.D. Cílem projektu je podpořit jazykovou připravenost mimořádně talentovaných studentů pro mezinárodní mobilitu, a tím přispět ke zvýšení počtu vyjíždějících studentů MÚVS a dále snížit jazykovou bariéru na straně budoucích absolventů při vstupu na pracovní trh, která je častou příčinou vysoké nezaměstnanosti mladých absolventů VŠ. Vybraným studentům je umožněn specializovaný odborný trénink v předmětu Anglický jazyk 2 a 3, zaměřený na přípravu k mezinárodní jazykové zkoušce, která je jedním ze základních předpokladů pro stáže a studium v zahraničí, je vyžadována pro přijetí na zahraniční univerzity i řadou zaměstnavatelů s mezinárodním působením. Složením mezinárodně uznávané zkoušky s dostatečně vysokým skóre se významně zvýší šance studentů MÚVS na zahraniční studijní výjezd, současně se zkvalitní jejich portfolio a konkurenceschopnost při vstupu na pracovní trh. Jazyková výuka na MÚVS bude zkvalitněna začleněním progresivních forem a metod vzdělávání a bude reflektuje potřeby i mimořádné schopnosti talentovaných studentů. Mezinárodní zkoušky z anglického jazyka budou poskytovány i po skončení projektu.
- 2015 IP Profilace klíčových předmětů oboru Personální management v průmyslových podnicích; PhDr. Markéta Šnýdrová, Ph.D. Projekt se zaměřuje na profilaci klíčových předmětů oboru Personální management v průmyslových podnicích s cílem zvýšit kvalitu a návaznost předmětů týkajících se problematiky řízení lidských zdrojů. Jedná se konkrétně o předměty: Řízení lidských zdrojů, Personální management, Nové trendy v personalistice a rovněž předmět Podnikové vzdělávání, který byl zařazen do oblasti týkající se propojení jednotlivých činností v rámci seminářů. Ambicí projektu je nejen propojení předmětů z hlediska obsahové návaznosti, ale také zajištění většího propojení s praxí. Hlavním výstupem projektu je stanovení postupu souborné seminární práce, která bude postupně zpracovávána v rámci zmiňovaných předmětů a zároveň stanovení postupu k tvorbě portfolia personálních činností, které bude postupně vytvářeno na úrovni seminářů k jednotlivých předmětům. Projekt přispěje ke zvýšení schopnosti studentů aplikovat teoretické poznatky do praxe.
- 2014 Profilace jazykových předmětů magisterského studia,hlavní řešitel PhDr. Monika Hřebačková. Projekt byl zaměřen na profilaci magisterských studijních programů na úrovni předmětů Anglický jazyk 1,2,3 s cílem zvýšit kvalitu a návaznost odborné připravenosti v cizím jazyce, propojit ji s praxí, s odbornými předměty a obohatit o případové studie a komentované jazykové příklady z praxe, a tím zvýšit kvalitu profilu absolventů a jejich uplatnitelnost na současném trhu práce. Kromě formulování a zpracovávání projektových žádostí měli zapojení studenti alternativní možnost spolupracovat s organizacemi s mezinárodním působením na reálných úkolech v rámci semestrální cizojazyčné praxe. V rámci jazykové výuky tak měli budoucí manažeři možnost absolvovat pilotní specifický trénink, který MÚVS odlišuje od jiných škol. Získané znalosti a dovednosti studentů pak potvrdily praktický efekt na další využitelnost v jejich pracovní praxi. Koncepčně projekt koresponduje s Dlouhodobým záměrem ČVUT, zejména s bodem internacionalizace ve vzdělávání, který stanovuje strategický cíl „vytvářet podmínky pro skutečné mezinárodní prostředí, kdy běžným komunikačním jazykem nejen výuky bude angličtina (popř. jiný cizí jazyk)“.
- 2014 IP Rozvoj mezinárodní spolupráce pro obory EM a výuka předmětů HRM a managementu pro Erasmus, řešitelka doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc. V návaznosti na IRP 2013 Rozvoj mezinárodní spolupráce pro nové obory ekonomika a management bude pokračovat výuka v roce 2014 – jedná se o 4 předměty pro studenty ERASMU na ČVUT a dále pokračuje přáíprava studijních programů Ekonomika a management pro joint degree v BSP a MSP.
- 2014 IP Výukové moduly, řešitel Ing. Bc. David Vaněček, Ph.D. Projekt přispívá k naplňování jednotlivých priorit stanovených v Dlouhodobém záměru ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a jeho Aktualizaci Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti pro oblast vysokých škol. Hlavně v oblasti I. Kvalita a relevance akademických činností, zejména vytvářením podmínek pro rozvoj pedagogických dovedností u studentů doktorských studijních programů a mladých akademických pracovníků a zvyšování informační gramotnosti u akademických pracovníků a schopnosti využití informačních a komunikačních technologií ve vzdělávací činnosti.
- 2014 IP Zkvalitňování lidských zdrojů – jazyková a manažerská připravenost, řešitel PhDr. Monika Hřebačková. Projekt je určen pro akademické a vědecké pracovníky, případně doktorandy všech součástí ČVUT s cílem zvýšit kvalitu personálního zabezpečení jak např. v cizojazyčných výukových programech, tak při šíření výsledků vědy a výzkumu, při řízení projektů a vedení lidí. Je tvořen dvěma základními kurzy – kurzem jazykovým a kurzem manažerského minima. V souladu se SWOT analýzou 2013 a s DZ 2011-15 projekt motivuje ke kariérnímu růstu a k celoživotnímu vzdělávání zejména mladé akademické a vědecké pracovníky, kteří zůstávají pracovat na VŠ, umožní lépe profesionalizovat studijní programy v angličtině, rozvíjet internacionalizaci ve vzdělávání, přispěje k efektivnějšímu vedení lidí a řízení projektů.
- 2014 IP Zvyšování kvality procesu výuky – boj proti plagiátorství, řešitel Ing. Barbora Joudalová, MBA. Projekt se zaměřuje na odhalování plagiátů jak u závěrečných kvalifikačních prací, tak seminárních prací. Konkrétně se jedná o vytvoření metodiky postupu v boji s plagiátorstvím, sjednocení postupů, pořádání seminářů pro akademické pracovníky, vedoucí a oponenty vysokoškolských kvalifikačních prací, podporu sdílení zkušeností aj.
- 2014 IP Propojení znalostí a dovedností studentů bakalářkého studia získaných v předmětech psychologie; Mgr. Lenka Mynaříková. Projekt se zaměřuje na propojení znalostí a dovedností studentů bakalářského studia získaných v předmětech z oblasti psychologie. Cílem je vytvoření komplexního projektu podporujícího prostupnost jednotlivých předmětů v rámci celého studia, který by studenty vedl ke skupinové práci, propojující jejich znalosti a dovednosti. Projekt bude převeden také do anglické verze pro možnost začlenění do výuky výměnných studentů v rámci Erasmu.
- 2014 IP Profilace jazykových předmětů magisterského studia; Mgr. Hana Pavelková. Projekt se zaměřuje na profilaci magisterských studijních programů na úrovni předmětů Anglický jazyk 1,2,3 s cílem zvýšit kvalitu a návaznost odborné připravenosti v cizím jazyce, propojit ji s praxí, s odbornými předměty a obohatit o případové studie a komentované jazykové příklady z praxe, a tím zvýšit kvalitu profilu absolventů a jejich uplatnitelnost na současném trhu práce.
- 2014 IP Zavedení principů projektové výuky do vybraných předmětů bakalářského a navazujícího magisterského studia; Ing. Klára Šimonová. Projekt se zaměřuje na inovaci stávajících předmětů Řízení lidských zdrojů a Strategický marketing a Strategické řízení tak, aby poznatky na sebe navazovaly a čerpaly z možností návazností. Projekt podporuje zavedení principů projektové výuky do cvičení zmíněných předmětů bakalářského a navazujícího magisterského studia.
- 2013 IPN KVALITACílem projektu IPN kvalita je vytvoření efektivního systému zajišťování a následně hodnocení kvality institucí terciárního vzdělávání v České republice. Návrh a implementace komplexního systému hodnocení kvality terciárního vzdělávání a výzkumu a vývoje. Trvání projektu 1.8.2010 – 31.7.2014. Detaily projektu. MÚVS ČVUT se v roce 2013 zapojil do pilotního projektu hodnocení vysokoškolské instituce v rámci projektu MŠMT IPN KVALITA KA3. Vedením pilotního projektu byla pověřena doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., členové Ing. Barbora Joudalová, MBA, Ing. Lenka Hynková, (za rektorát jako kontaktní osoba s IPN Kvalitou. Ing. Dana Dubnová). Do projektu byly zapojeny tyto součásti: z úrovně fakult: FBMI, z úrovně ústavu: MÚVS, z úrovně velké katedry: Ústav strojírenských technologií (FS). Pilotní projekt se týká celkového hodnocení instituce prostřednictvím modelu EFQM pro hodnocení kvality (vedení, procesy, personální zabezpečení, hodnocení instituce absolventy a studenty, zaměstnavateli, atd.). V roce 2013 proběhlo interní hodnocení s výstupem interní zprávy a následně externí hodnocení hodnotiteli z České společnosti pro kvalitu. Pilotní projekt byl podpořen na jedné straně projektem IRP na rok 2013 a externí hodnocení finančními prostředky z projektu IPN Kvalita. V roce 2014 v rámci IP se bude realizovat vytvoření vzorového postupu pro ČVUT a vyškolení zájemců o proces hodnocení. V další klíčové aktivitě projektu KA1B Hodnocení škol vzdělávajících učitele v roce 2013 a 2014 jsou zapojeni doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., za MÚVS KIP Ing. Pavel andres, PhD., prof.PhDr. Alena Vališová, CSc.
- 2013 IRP Rozvoj mezinárodní spolupráce v oblasti celoškolských studijních programů včetně přípravy Open Access modulů, řešitelka doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., DÚ Ing. Bc. David Vaněček, Ph.D.
- 2012 IRP Příprava výukových open access modulů pro studenty a učitele ČVUT. Garant za MÚVS David Vaněček, Pilíř 3: Otevřenost studijních programů (Open Access) a horizontální prostupnost v rámci ČVUT, zahraniční spolupráce, bod b) anglické a české přednášky a prezentace na webu (Open Access) Externí číslo:113/235201
- 2011 DÚ RP MŠMT Kvalita vzdělávací činnosti z pohledu hodnocení výuky studenty a absolventy ČVUT, řešitelka doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc.
- 2011 RP Realizace multimediální výukové učebny ČVUT, odpovědná osoba: Ing. Bc. Pavel Andres, Ph.D., 3. program na rozvoj přístrojového vybavení a moderních technologií. Externí číslo: 05/471003
- 2010 Vypracování společné metodiky pro tvorbu kurzů v prostředí LMS na fakultách ČVUT a školení pro zájemce z řad odborných asistentů,řešitel Ing. Bc.David Vaněček Ph.D. Externí číslo: 05/041507
- 2009 RP MŠMT Posílení vědecké úrovně projektové výuky studentů ČVUT v rámci spolupráce mezi pracovišti ČVUT, spoluřešitel pro ČVUT Ing. Bc.David Vaněček Ph.D., aplikovaný výzkum. Externí číslo: 05/941639
- 2010 – 2013 Jazykové a metodické vzdělávání pedagogických pracovníků na území hl. města Prahy, CZ.2.17/3.1.00/30009. Program: Operační program Praha – Adaptabilita. Zajištění realizace a odborný garant projektu: PhDr. Monika Hřebačková. Účel a cíl projektu: rozvíjet jazykové a metodické kompetence pedagogických pracovníků s cílem zvýšit kvalitu výuky cizích jazyků a podpořit jazykovou vybavenost vedoucí k rozvoji mezinárodní spolupráce. Vyučované jazyky: angličtina, němčina a francouzština. Projekt zaměřený na získání jazykové kvalifikace pro výuku a na zlepšování praktických komunikativních kompetencí a přesnost vyjadřování.
- 2010 – 2012 Inovace studijních programů na MÚVS, CZ.2.17/3.1.00/33311. Garant: Ing. Barbora Joudalová, MBA, věcný manažer Ing. Lenka Fukačová. Cíl projektu: inovace studijních programů vytvořením, zpřístupněním a začleněním elektronických materiálů – opor do výuky. V rámci projektu bylo vytvořeno 60 výukových opor, které byly následně zavedeny do výuky.
- 2010 – 2011 Výchova inovačních akademiků (VIA), Externí číslo: CZ.2.17/1.1.00/3221. Věcný manažer Ing. Barbora Joudalová, MBA, didaktik Mgr. Pavla Elsnerová. Program: Operační program Praha Adaptabilita prioritní osa 1 – Podpora rozvoje znalostní ekonomiky. Cílem projektu VIA bylo naučit akademické pracovníky zásadám průmyslového výzkumu, který je veden odlišnými principy než výzkum akademický, ukázat akademickým pracovníkům principy prakticky orientovaného výzkumu a naučit je řídit tvůrčí práci celého týmu a motivovat spolupracovníky, to vše se zřetelem na uplatnitelnost výsledků práce v praxi. V rámci projektu byly na ČVUT realizovány kurzy zaměřené na řízení vědecké práce, které ve spolupráci se zahraničními odborníky z praxe organizuje Masarykův ústav vyšších studií (MÚVS) a Centrum spolupráce s průmyslem ve spolupráci s Technologickým a inovačním centrem ČVUT. Další informace o projektu jsou dostupné na stránkách Inovacentra.
- 2009 – 2011 Jazyková certifikace; Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Spoluřešitel a odborný garant projektu: PhDr. Monika Hřebačková Cíl projektu: zavádění mezinárodní certifikace do výuky angličtiny ve vybraných ZŠ a SŠ. V hodinách angličtiny byla kromě standardní výuky cíleně prováděna příprava ke standardizovaným zkouškám mezinárodního formátu pod vedením proškolených učitelů. Závěrečné testování bylo prováděno na úrovních A1, A2, B1 a B2 podle SERRJ. Jedním z výstupů projektu je metodická příručka pro učitele zahrnující příklady dobré praxe a dále manuál, jak organizačně a technicky dospět k úspěšné jazykové certifikaci.
- 2009 – 2011 Grundtvig – projekty partnerství; Guidance and Counselling for Migrants and Returnees, 09-Pp-GRU-059, Projektový tým: Ing. Barbora Joudalová, MBA, Ing. Monika Barton MBA, PCC, Mgr. Pavla Elsnerová, PhDr. Hana Úlehlová, Mgr. Magda Burgerová. Grundtvig – nadnárodní projekt s názvem „Vedení a koučink lidí pracujících v jiných zemích“, ve spolupráci s odborníky ze Slovenska, Velké Británie, Nizozemí, Kypru a Řecka. V rámci projektu byl prováděn výzkum rozvojových potřeb zkušených zahraničních pracovníků, kteří pracují v České republice (tzv. expatrioti neboli skilled migrants). Cílem výzkumu bylo zjistit, jaká je praxe zaměstnavatelů vysílajících i přijímacích zemí a nalezení vhodného efektivního modelu přípravy kvalifikovaných pracovníků pro práci v zahraničí. Více informací o projektu zde.
- 2014 Univerzita třetího věku: Aktuální otázky změn společnosti a vzdělávání na počátku 21.století – II. Navazující modul rozšiřující probíraná teoretická východiska prvního modulu Aktuální otázky změn společnosti a vzdělávání na počátku 21.století – I. Druhá část klade důraz na praktický nácvik a aplikaci získaných informací: Změny ve společnosti v ČR a ve světě z pohledu politického, ekonomického a sociálního; Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvíjení (teoretická východiska a praktický nácvik); Role finanční gramotnosti v každodenním životě seniora; Metody a formy vzdělávání a rozvoje 55+ (praktický nácvik vybraných forem); Podnikání 55+ (představení možností a forem podnikání, legislativní rámec, zkušenosti a doporučení). Garant: Ing. Eva Škorňová.
- 2013 Univerzita třetího věku: Aktuální otázky změn společnosti a vzdělávání na počátku 21.století – ICyklus přednášek vysokoškolských pedagogů – odborníků z oblasti sociologie, psychologie, pedagogiky, andragogiky a ekonomiky. Pilotní program je určen všem, kteří se zajímají o dění kolem sebe i mladé, kteří chtějí vědět více o vícegeneračním soužití.
- 2013 Univerzita třetího věku: Aktuální otázky změn společnosti a vzdělávání na počátku 21.století – ICyklus přednášek vysokoškolských pedagogů – odborníků z oblasti sociologie, psychologie, pedagogiky, andragogiky a ekonomiky. Pilotní program je určen všem, kteří se zajímají o dění kolem sebe i mladé, kteří chtějí vědět více o vícegeneračním soužití.
- 2013 – 2014 Univerzita třetího věku: Kurzy anglického jazyka jsou určeny těm, kteří jsou již v postproduktivním věku, ale chtějí zůstat aktivní a učit se cizí jazyky na jakékoli úrovni.
- 2012 – 2014 Grantový projekt GA ČR č. P407/12/0697 Charakteristiky osob úspěšných v rozlišování lži a pravdy na základě neverbálních projevů, Mgr. Lenka Mynaříková1999-2005
- 2005 – 2013 DÚ VZ05 Udržitelný management v mikroekonomii a jeho sociálně právní aspekty, CEZMSM6840770006 Management udržitelného rozvoje cyklu staveb, stavebních podniků a území. řešitelka DÚVZ05 doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., Fakulta stavební ČVUT
- 2010 Vypracování společné metodiky pro tvorbu kurzů v prostředí LMS (Learning Management System)– systém pro správu výuky na fakultách ČVUT v Praze a školení pro zájemce z řad odborných asistentů, řešitel: Ing. Bc. David Vaněček, Ph.D. Navazující projekt, který reagoval na výsledky výzkumu aktuálního stavu LMS systémů na fakultách ČVUT, provedeného v roce 2009. Cíle propjektu: 1) Objasnit jak vytvářet elektronické kurzy v systému moodle pro učitele, kteří s LMS začínají. 2) Zvýšit didaktickou úroveň vytvářených elektronických kurzů pro učitele, kteří již LMS využívají.
- 2010 RP MŠMT Hodnocení a posuzování kvality výuky z pohledu absolventů ČVUT a z hlediska požadavků organizací, řešitelka doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc. (pracoviště Fakulta strojní ČVUT)
- 2009 RP MŠMT Rozvoj elektronické studentské ankety ČVUT a hodnocení uplatnění absolventů pro posuzování kvality výuky, spoluřešitelka doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc. (pracoviště Fakulta strojní ČVUT)
- 2006 – 2008 Výzkum zájmu o E-learningové vzdělávací programy na vysokých školách, grant Národního programu II., doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., garant projektu, pracoviště Fakulta stavební ČVUT
- 2006 – 2008 projekt ESF, CZ.04.3.07/3.1.01.02 Rozvojový program pro doktorandy, řešitelka PhDr. Lenka Emrová, pedagogický garant a projektový koordinátor doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., pracoviště Fakulta stavební ČVUT
- 2006 – 2008 projekt ESF, CZ.04.3.07/4.1.02.3/0407 Vzdělávání pro podnikání v 21. století, příjemce finanční podpory Learning Society, občanské sdružení, řešitelka PhDr. Lenka Emrová, projektový koordinátor za oblast Řízení a rozvoj lidských zdrojů doc. PhDr. Jana M. Šafránková, CSc., projektový koordinátor za oblast Management Ing. Eva Škorňová
- 2006 – 2008 GAČR: Změny v koncepcích výchovy a vzdělávání v podmínkách učící se a pluralitní společnosti, Registrační číslo 406/06/0546. prof. PhDr. Alena Vališová, CSc. řešitelka, spolupráce Ing. Bc. Pavel Andres, Ph.D.
- 2006 – 2008 GAČR: Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy, hlavní řešitel doc. PhDr. Jiří Semrád, CSc. Registrační číslo 406/06/1414. In: Semrád J., Škrabal M. Příprava techniků na vzdělávání a řízení lidí v podmínkách integrující se Evropy. Závěrečná zpráva o řešení grantu GAČR. ISBN 978-80-01-04287-8. Pracovníci: Ing. Bc.Pavel Andres, Ph.D., doc. Ph.Dr. Dana Dobrovská, Ph.D., Mgr. Petr Durdík, Mgr. Pavla Elsnerová (Brettová), Ing. Bc.Ladislav Chmela, prof. PhD. Jaromír Janoušek, CSc., Ing. Barbora Joudalová, doc. Ing. Božena Kadeřábková, CSc., Ing. Roman Kreim, Ph.D., Bc. Magda Maňhalová, Richard Pokorný, Miroslav Sedláček, doc. PhDr. Jana Šafránková CSc., PaedDr. Milan Škrabal, PhDr. Hana Úlehlová (Brožková), Ing. Bc. David Vaněček Ph.D., PhDr. Jarmila Vobořilová, Bc. Ondřej Benda
- Grantový projekt GA ČR 406/09/1950 Andragogický model vzdělávání a učení dospělých založený na získávání a rozvoji kompetencí, PhDr. Michaela Tureckiová, CSc., členka řešitelského týmu, pracoviště FFUK Praha
- Grantový projekt GA ČR 406/08/0540 Komparativní analýza trendů a možností rozvoje dalšího vzdělávání dospělých v kontextu evropské integrace, řešitelka PhDr. Michaela Tureckiová, CSc, pracoviště FFUK Praha