-
Doporučený časový plán studia
profesně orientovaný studijní program Ekonomika a management
Odborná zaměření
Absolvent získává kompetence v oblasti ekonomické, manažerské, jazykové a společenské; je flexibilní, kreativní a schopný řešit reálné problémy. Absolvent má také možnost osobní odborné profilace prostřednictvím volby svého zaměření (od 1. semestru) a v rámci povinně volitelných předmětů. Zaměření jsou nabízena a otevírána dle počtu zájemců, nemusí být otevírána každý rok.
Kompetence absolventa získané v jednotlivých odborných zaměřeních
Marketing
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Vysvětlit spotřební chování zákazníka, porozumět jeho potřebám a přáním,
- Chápat marketing jako proces řízení, jehož úkolem je nejen předvídat a poznávat, ale také ovlivňovat a uspokojovat potřeby a požadavky zákazníka a zároveň plnit cíle daného podniku,
- Umět naplánovat a realizovat marketingový výzkum a na základě jeho výsledků provést segmentaci trhu.
- Používat širokou škálu nástrojů marketingových komunikací a řízení vztahů se zákazníky,
- Umět pracovat s nástroji digitálního marketingu, tvořit strategie digitální komunikace, vytvářet komunikační kampaně na webových stránkách a sociálních sítích a vyhodnocovat jejich efektivnost,
- Navrhovat a realizovat komplexní marketingové strategie v dynamickém globalizovaném prostředí.
Personální management
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Najít, oslovit a přilákat potřebné lidi,
- Vést výběrový pohovor s uchazeči,
- Zvládnout adaptaci nového pracovníka,
- Komunikovat s pracovníky a řídit jejich výkon,
- Hodnotit pracovníky a poskytovat jim zpětnou vazbu,
- Odměňovat pracovníky za odvedenou práci a dosažený výkon,
- Vzdělávat pracovníky a rozvíjet jejich schopnosti,
- Vytvářet pracovníkům příznivé pracovní podmínky.
Řízení firemních procesů
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Uplatnit ekonomický princip v provozování podniku,
- Operativně řídit běžné podnikové činnosti,
- Orientovat se ve vazbách základních účetních dokumentů z hlediska manažerských potřeb,
- Kvalifikovaně odhadnout vývoj nákladů, výnosů a zisku v závislosti na možnostech trhu,
- Kalkulovat náklady a vytvářet rozpočty za použití různých metod adekvátních situacím,
- Odlišit řízení zisku a cash flow,
- Navrhovat opatření vedoucí ke stabilitě běžné činnosti podniku,
- Zhodnotit ekonomickou efektivitu investičních projektů.
Účetnictví
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Pochopit význam účetnictví pro jednotlivé úrovně řízení podniku,
- Rozumět obsahu účetnictví a jeho formální výstavbě, vyhodnocovat změny hospodářského výsledku v průběhu účetního období,
- Chápat účetnictví jako systém nutný pro vykázání daňových povinností a základní východisko finanční analýzy,
- Pochopit význam oceňování v účetnictví, jakožto klíčového kritéria pro vypovídací schopnost bilancí,
- Pochopit klíčové vazby na další informační manažerské subsystémy, jako je rozpočetnictví, kalkulační systém, operativní a strategické řízení,
- Pracovat s ekonomickým účetním SW (například značka POHODA apod.).
Manažerská informatika
Video-představení oborového zaměření Manažerská informatika
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Sdílet informace formou týmových webů,
- Analyzovat data,
- Plánovat, sledovat a řídit projekty,
- Vytvářet rozmanité diagramy a plány,
- Definovat databázi a relace mezi databázovými tabulkami, navrhovat dotazy, připravit formuláře a sestavy v databázovém systému,
- Volit relevantní nástroje pro řízení zákaznických vztahů,
- Vytvářet veřejné weby,
- Upravovat, spravovat a publikovat fotografie,
- Podrobnější informace ZDE
Obchodní podnikání
Absolventi budou disponovat takovými znalostmi a dovednostmi, na jejichž základě budou schopni:
- Posoudit význam a postavení retailingových firem v národním hospodářství ČR a mezinárodním kontextu včetně jejich vlivu na udržitelné podnikání a spotřebu,
- Vysvětlit kroky strategické analýzy, které je třeba při řízení retailingové firmy udělat,
- Aplikovat metody a řešení, která jsou používána k optimalizaci provozních operací ve velkoobchodě a maloobchodě, používat progresivní řešení, která se dnes na trhu nabízejí,
- Navrhnout parametry firemních informačních databází, interpretovat data získaná pomocí analytických nástrojů jednotlivých programů,
- Využít principy elektronického obchodování a elektronického marketingu včetně typologie e-businessu, e-procurementu a především B2B a B2C marketingu.
Oborové zaměření Marketing
je určeno studentům se zájmem o znalost spotřebního chování zákazníka a segmentaci trhu, problematiku ochrany spotřebitele, design a brand management, marketingový výzkum, marketing služeb a digitální marketing. Cílem je získat přehled o marketingu jako o procesu řízení, jehož úkolem je nejen předvídat a poznávat, ale také ovlivňovat a uspokojovat potřeby a požadavky zákazníka a zároveň plnit cíle daného podniku.
Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu umožní používat širokou škálu marketingových nástrojů a technik, porozumět a realizovat marketingový výzkum, je schopen navrhovat a realizovat komplexní marketingové strategie v dynamickém globalizovaném prostředí. Absolventi najdou uplatnění v manažerských marketingových postech jako například Marketing Specialist, Brand Manager, Product Manager či Event Marketing Manager.
Oborové zaměření Personalistika
je určeno studentům se zájmem o řízení a hodnocení pracovního výkonu, leadership a vzdělávání zaměstnanců, bezpečnost a ochranu zdraví při práci nebo pracovní právo. Prostřednictvím přednášek a cvičení předmětů oborového zaměření se studenti seznámí s účelnými zásadami a postupy pro účinné získávání a výběr, následné hodnocení a odměňování nebo vzdělávání a rozvoj lidí.
Absolvent zaměření má znalosti, které mu umožní úspěšně řídit a vést ostatní lidi i sebe sama v roli manažera. Úspěšné absolvování předmětů oborového zaměření mu poskytne dovednosti, jak najít, oslovit a přilákat talentované lidi, vést výběrový pohovor s uchazeči, zvládnout adaptaci nového pracovníka, komunikovat s pracovníky a řídit jejich výkon, hodnotit je a poskytovat jim zpětnou vazbu, odměňovat pracovníky za odvedenou práci a dosažený výkon, vzdělávat je a rozvíjet jejich schopnosti a v neposlední řadě vytvářet příznivé pracovní podmínky a vztahy.
Oborové zaměření Podpora firemních procesů
je určeno studentům se zájmem o interakci mezi firemními daty, procesy, nástroji a o způsobu, jakým procesní zlepšení vytvářejí nové příležitosti ve firmě. Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu umožní efektivně analyzovat firemní problémy a přiměřeně řešit problémové procesy pomocí vhodných metod a technik Procesního managementu. Nedávné studie v této oblasti uvádějí, že podpora firemních procesů se stala prioritou ve všech odvětvích a odborníci, kteří dokážou zkombinovat manažerské schopnosti s využitím nejnovějších nástrojů procesního managementu a technologií jsou velmi žádaní.
Oborové zaměření Účetnictví
je určeno studentům se zájmem o využívání manažerských ekonomických informací v podnikové řídící praxi. Právě ekonomické informace, z nichž je účetnictví na prvém místě, jsou neopomenutelným zdrojem informací pro řízení a manažerská rozhodování.
Absolvent zaměření má díky nabytým dovednostem a znalostem o vzájemných vazbách mezi manažerskými informacemi schopnost kromě jiného vyvažovat a usměrňovat situace, kdy dochází k rychlému růstu nejrůznějších činností a tím často k tříštění jednotlivých řídících funkcí. Tito odborníci jsou kompetentními pro řešení integrace podnikových informací ve smyslu jejich úplnosti, odstranění duplicitních informací a jejich maximální využitelnost pro potřeby řízení.
Oborové zaměření Manažerská informatika
je určeno studentům, kteří si chtějí rozšířit své znalosti v oblasti efektivního využití softwarové podpory pro analytické, prezentační, informační a rozhodovací procesy ve firmách. Výuka je zaměřena na analýzu a prezentaci firemních informací, jejich databázové zpracování, na týmovou spolupráci, řízení obchodních aktivit firem a softwarovou podporu projektového řízení.
Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu kromě jiného umožní získat certifikát ECDL (ECDL Profile Certificate) – mezinárodní doklad dosažené úrovně vybraných digitálních znalostí a dovedností. Student nabyté znalosti a dovednosti využije ve firmách všech velikostí, působících lokálně či na mezinárodních trzích. Uplatnění absolventů oborového zaměření je i ve firmách, které konzultují a školí aplikační software.