-
Doporučený časový plán studia
profesně orientovaný studijní program Ekonomika a management
Odborná zaměření
Absolvent získává kompetence v oblasti ekonomické, manažerské, jazykové a společenské; je flexibilní, kreativní a schopný řešit reálné problémy. Absolvent má také možnost osobní odborné profilace prostřednictvím volby svého zaměření (od 1. semestru) a v rámci povinně volitelných předmětů. Zaměření jsou nabízena a otevírána dle počtu zájemců, nemusí být otevírána každý rok.
Kompetence absolventa získané v jednotlivých odborných zaměřeních
Marketing
Personální management
Řízení firemních procesů
Účetnictví
Manažerská informatika
Obchodní podnikání
Oborové zaměření Marketing
je určeno studentům se zájmem o znalost spotřebního chování zákazníka a segmentaci trhu, problematiku ochrany spotřebitele, design a brand management, marketingový výzkum, marketing služeb a digitální marketing. Cílem je získat přehled o marketingu jako o procesu řízení, jehož úkolem je nejen předvídat a poznávat, ale také ovlivňovat a uspokojovat potřeby a požadavky zákazníka a zároveň plnit cíle daného podniku.
Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu umožní používat širokou škálu marketingových nástrojů a technik, porozumět a realizovat marketingový výzkum, je schopen navrhovat a realizovat komplexní marketingové strategie v dynamickém globalizovaném prostředí. Absolventi najdou uplatnění v manažerských marketingových postech jako například Marketing Specialist, Brand Manager, Product Manager či Event Marketing Manager.
Oborové zaměření Personalistika
je určeno studentům se zájmem o řízení a hodnocení pracovního výkonu, leadership a vzdělávání zaměstnanců, bezpečnost a ochranu zdraví při práci nebo pracovní právo. Prostřednictvím přednášek a cvičení předmětů oborového zaměření se studenti seznámí s účelnými zásadami a postupy pro účinné získávání a výběr, následné hodnocení a odměňování nebo vzdělávání a rozvoj lidí.
Absolvent zaměření má znalosti, které mu umožní úspěšně řídit a vést ostatní lidi i sebe sama v roli manažera. Úspěšné absolvování předmětů oborového zaměření mu poskytne dovednosti, jak najít, oslovit a přilákat talentované lidi, vést výběrový pohovor s uchazeči, zvládnout adaptaci nového pracovníka, komunikovat s pracovníky a řídit jejich výkon, hodnotit je a poskytovat jim zpětnou vazbu, odměňovat pracovníky za odvedenou práci a dosažený výkon, vzdělávat je a rozvíjet jejich schopnosti a v neposlední řadě vytvářet příznivé pracovní podmínky a vztahy.
Oborové zaměření Podpora firemních procesů
je určeno studentům se zájmem o interakci mezi firemními daty, procesy, nástroji a o způsobu, jakým procesní zlepšení vytvářejí nové příležitosti ve firmě. Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu umožní efektivně analyzovat firemní problémy a přiměřeně řešit problémové procesy pomocí vhodných metod a technik Procesního managementu. Nedávné studie v této oblasti uvádějí, že podpora firemních procesů se stala prioritou ve všech odvětvích a odborníci, kteří dokážou zkombinovat manažerské schopnosti s využitím nejnovějších nástrojů procesního managementu a technologií jsou velmi žádaní.
Oborové zaměření Účetnictví
je určeno studentům se zájmem o využívání manažerských ekonomických informací v podnikové řídící praxi. Právě ekonomické informace, z nichž je účetnictví na prvém místě, jsou neopomenutelným zdrojem informací pro řízení a manažerská rozhodování.
Absolvent zaměření má díky nabytým dovednostem a znalostem o vzájemných vazbách mezi manažerskými informacemi schopnost kromě jiného vyvažovat a usměrňovat situace, kdy dochází k rychlému růstu nejrůznějších činností a tím často k tříštění jednotlivých řídících funkcí. Tito odborníci jsou kompetentními pro řešení integrace podnikových informací ve smyslu jejich úplnosti, odstranění duplicitních informací a jejich maximální využitelnost pro potřeby řízení.
Oborové zaměření Manažerská informatika
je určeno studentům, kteří si chtějí rozšířit své znalosti v oblasti efektivního využití softwarové podpory pro analytické, prezentační, informační a rozhodovací procesy ve firmách. Výuka je zaměřena na analýzu a prezentaci firemních informací, jejich databázové zpracování, na týmovou spolupráci, řízení obchodních aktivit firem a softwarovou podporu projektového řízení.
Absolvent zaměření má znalosti a dovednosti, které mu kromě jiného umožní získat certifikát ECDL (ECDL Profile Certificate) – mezinárodní doklad dosažené úrovně vybraných digitálních znalostí a dovedností. Student nabyté znalosti a dovednosti využije ve firmách všech velikostí, působících lokálně či na mezinárodních trzích. Uplatnění absolventů oborového zaměření je i ve firmách, které konzultují a školí aplikační software.