Masarykův ústav vyšších studií ČVUT byl významným účastníkem odborného semináře České marketingové společnosti „Branding v éře AI“, který se konal 13. listopadu 2025 v reprezentativních prostorách Penthouse CIIRC ČVUT, partnera akce.
Seminář zahájil prezident České marketingové společnosti Tomáš David. Dále se úvodního slova ujala ředitelka MÚVS, prof. Vladimíra Dvořáková, která ve svém projevu zdůraznila význam propojení technologií, kreativity a manažerské praxe. Připomněla také roli univerzity jako prostoru, kde se setkává akademický výzkum s potřebami praxe a kde se otevírají i etické otázky spojené s používáním AI.
Program semináře připravila Česká marketingová společnost, odbornou garanci a organizaci za ČMS a Klub učitelů marketingu ČMS zajišťovala pedagožka MÚVS dr. Ladislava Knihová. Všechny prezentace nabídly pestrý pohled na
využití umělé inteligence v marketingu a budování značek. Mezi nejvýraznější patřilo vystoupení hlavního ekonoma České spořitelny Davida Navrátila, jenž zasadil téma značek do širšího ekonomického kontextu „polykrize“ a zdůraznil potřebu adaptace na AI. Velký ohlas měl také příspěvek Jiřího Krause, místopředsedy představenstva Letiště Praha. Ten vysvětlil, jak letiště využívá generativní a prediktivní AI ke zlepšování provozu i zákaznické zkušenosti a posilování své značky a nastínil i konkrétní plány dalšího rozvoje.
Za MÚVS, který se ve svých studijních programech i výzkumu dlouhodobě zaměřuje na propojení managementu, marketingu a technologií, se akce zúčastnily prof. Zuzana Dvořáková, dr. Petra Jílková a Alžběta Wostrá. Fotodokumentaci zajistil student magisterského studia Matyáš Kolář.
Seminář představil aktuální témata, příklady využití AI v budování značek a přilákal odborníky z firem, institucí i akademické sféry. Účastníci odcházeli s novými poznatky, inspirací a jasnější představou o tom, jak může umělá inteligence podpořit strategické řízení značky v dnešním dynamickém prostředí. A MÚVS u toho nechyběl.
