Oborové zaměření Obchodní podnikání (Retail Business) v profesně orientovaném bakalářském programu Ekonomika a management na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT dlouhodobě propojuje výuku s praxí v maloobchodě. Studenti si nejen osvojují teoretické základy řízení obchodního provozu, ale díky exkurzím a kontaktu s odborníky z reálného prostředí získávají také inspiraci pro své kvalifikační práce i odborné praxe.
V rámci předmětu Řízení obchodního provozu se studenti tentokrát vydali do provozní jednotky společnosti SIKO na pražském Zličíně. Zde měli příležitost nahlédnout do zákulisí fungování jednoho z nejvýraznějších hráčů na trhu koupelnového a kuchyňského vybavení, který vyrostl z malého obchodu u silnice v Čimelicích do silně internacionalizované firmy s vlastním e-shopem pro zákazníky po celém světě.
Během exkurze si studenti prohlédli rozlehlý showroom, jehož součástí jsou i inspirativní designérské instalace od Evy Jiřičné a Bořka Šípka. V navazující diskusi s představiteli firmy studenti řešili například tvorbu obsahu pracovních míst, motivaci zaměstnanců nebo důvody, proč firma stále udržuje své centrum právě v Čimelicích – symbolicky i prakticky spjatých s její zakladatelkou Jaroslavou Valovou. Zazněla také témata, jak SIKO pracuje se značkou: kromě vlastních výrobků nabízí široký sortiment doplňkových značek a stále více se zaměřuje na poskytování komplexních služeb – od návrhu až po realizaci celého interiéru na klíč.