Skupinu z MÚVS tvořili dva akademičtí pracovníci – doc. PhDr. Dana Dobrovská, CSc. a doc. Ing. David Vaněček, Ph.D. – a dvanáct vybraných studentů bakalářského studijního programu Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku. Společně navštívili tři vzdělávací instituce, které se zaměřují na různé formy technického a praktického vzdělávání.
Liceo Scientifico E. Boggio Lera
První zastávkou bylo státní vědecké gymnázium Boggio Lera, které kromě kvalitní výuky přírodovědných a technických předmětů zaujalo také svou architekturou a propojením historie s moderními technologiemi. Studenti školy připravili prezentaci i prohlídku areálu, během níž hosty provedli například učebnami s dotykovými panely nebo historickými částmi budovy, jako je antická ulice pod prosklenou podlahou.
Istituto Tecnico Tecnologico Cannizzaro
Druhá škola, technický institut Cannizzaro, nabídla pohled do světa robotiky, 3D tisku a digitálních médií. Místní studenti představili hudební videoklip „Mi chiamo Carmelo“, který vznikl jako výsledek inkluzivního přístupu a spolupráce mezi studenty. Prohlídka školy zahrnovala moderní laboratoře, robotické dílny i nahrávací studio.
Celá stáž se uskutečnila ve dnech 25.–30. května 2025 a byla financována z projektu „Zkvalitnění a podpora pregraduální přípravy učitelů a učitelek pro výuku na technických středních odborných školách a středních odborných učilištích“. Zkušenosti z Katánie přinesly nejen nové podněty pro profesní kompetence budoucích učitelů, ale i důležité mezinárodní kontakty a inspiraci do další výuky.