Stejně jako v minulých semestrech i letos magisterští studenti v předmětu Marketing inovací pracovali na praktických projektech v úzké spolupráci s našimi firemními partnery. Ve středu 11. prosince 2024 nás proto navštívil Vojtěch Kubricht, Brand Business Lead KitKat and Local Countlines & Wafers CZ/SK ve společnosti Nestlé Česko s.r.o., aby společně s vyučujícím předmětu, Tomášem Sadílkem, hodnotil návrhy studentů na inovaci produktu a marketingové strategie značky Margot na českém trhu.
Do závěrečného kola postoupilo pět týmů, z nichž čtyři nejlepší prezentovaly své návrhy přímo před odbornou komisí. Studenti měli za úkol navrhnout nejen inovaci produktu, ale také novou marketingovou strategii, která by oslovila současné i nové zákazníky.
Postřehy během diskuze byly oboustranně zajímavé. Studenti si potvrdili své vlastní závěry, že ikonická „Margotka“ má výrazně polarizující efekt – buď ji lidé milují, nebo nenávidí. Dozvěděli se, že patří na českém trhu mezi nejprodávanější značky v kategorii čokoládových tyčinek a také zjistili, že dřívější pokusy o uvedení „zdravějších“ variant nebyly úspěšné. Naopak pana Kubrichta velmi zaujalo, že i studenti identifikovali nostalgii jako jednu z emocí, které si mladí lidé se značkou Margot spojují. Host studentům dále poskytl cennou zpětnou vazbu pro budoucí prezentace – zdůraznil důležitost zaměření se na hlavní sdělení a jednoduchost komunikace, založené na faktech, nikoliv dojmech. Připomněl také, že televize stále hraje významnou roli v marketingu, i když ji mladí lidé často vnímají jako okrajové médium.
Prezentující týmy byly za svou práci odměněny sladkými balíčky a byly zařazeny do soutěže o finanční ocenění. Porota měla nelehký úkol vybrat vítěze. Gratulujeme všem zúčastněným týmům a zejména vítěznému týmu, který tvořili Jiří Baňka, Filip Bartáček, Ludmila Láchová, Michal Stejskal, Martin Šnaidauf a Marie Špůrová.
Masarykův ústav vyšších studií dlouhodobě spolupracuje se společností Nestlé Česko s.r.o. nejen v rámci tohoto předmětu, ale také například v kurzu Strategické řízení, kde CFO pro ČR Lenka Škopová přednášela studentům o organizační transformaci. Více o této spolupráci si můžete přečíst zde.
Děkujeme všem zúčastněným za jejich úsilí a těšíme se na další společné projekty!